perjantai 27. toukokuuta 2011

Ti 24.5. Paratiisi!

Eilen lähdettiin Moshista. Oli vähän haikeat tunnelmat, jopa hotellin johtaja sanoi hänelle tulevan ikävä meitä. Ainoa asia, mitä meidän ei tule ikävä, on hotellin ravintolan henkilökunta ja ne perhanan perskärpäset.

Lensimme Kilimanjaron lentokentältä (Evans ajoi meidät sinne) Zanzibarille. Nyt on nähty Kilimanjaron huiput myös yläpuolelta. Olipahan mahtava näky, pilvimeri, jonka keskeltä nousi vuoren huiput.

Nyt alkoi rantaloma! Zanzibar on paratiisi. Meidät haettiin lentokentältä, ja autossa oli ilmastointi. Yövymme Mbuyuni Beach hotellissa ja, kun pääsimme perille, kaikkien suut loksahtivat auki eikä kukaan pystynyt muuta kuin huokailemaan. Meillä on oma talon puolikas, jossa on terassi. Pihalla on uima-allas, ihana päästä uimaan. Ravintola ja baari on terassilla ja koko tämä komeus aivan meren rannassa. Meren pauhu kuuluu huoneeseen asti, ja siihen on hyvä nukahtaa.

Tänään herättiin kuudelta, ja aamupalalla ihailtiin upeaa meren takaa nuosevaa aurinkoa. Aamiaisen jälkeen lähdimme katsomaan delfiinejä. Luulimme, että olemme vain veneessä ja näemme niitä vain kun ne uivat pinnassa tai hyppivät. Mutta ei, meille annettiin räpylät, maskit ja snorkkelit ja pääsimme uimaan delfiinien kanssa. Äiti ei tullut veteen, koska merenkäynti oli aika kovaa, joten takaisin veneeseen nouseminen oli aika haastavaa. Näimme paljon delfiinejä, mutta emme päässeet ihan kosketusetäisyydelle. Ne uivat aika syvällä, oletettavasti ison aallokon takia ja juuri ennen kuin alkoi sataa vettä, ne hävisivät kokonaan. Eli siis kuvia ei ole ollenkaan, olisi pitänyt olla sellainen kamera, jolla voi kuvata veden alla. Oli ihan huippua, tekis mieli mennä uudestaan!

Vene oli ollut pieni ja aallokko iso eli toisin sanoen oltiin aivan läpimärkiä. Vaikkei äiti vedessä ollutkaan , hän oli aivan yhtä märkä kuin me. Takaisin tullessa satoi kaatamalla vettä, mutta iltapäivästä päästiin ottamaan aurinkoa. Saimme vielä puolentunnin kokovartalo hieronnan paikallisilta naisilta, ihanaa!

Nyt meri alkaa tulla takaisin(vuorovesi) ja meidän on aika mennä tuudittautumaan sen sulosäveliin.